onsdag 16 december 2015

Orka gå till urmakaren

Ikväll är det avslutning på höstens skrivkurs. Och jag är förkyld. Förstås. Det är ju liksom säkert som sten är hårt att när man slappnar av lite grann, ja si då, snor. Fast inte så där farligt sjuk utan bara lite lagom, så där att jag är tröttaste nånsin. Stentrött.

Så nu tänker jag beklaga mig. Som tusan. För klockan behöver ny energikälla också, den går hela tiden fem minuter för långsamt. (Jag har verkligen seriösa problem.) Skatteprocenten är för låg så jag måste fylla i de där hopplösa uppgifterna för att få ett nytt. (Som sagt, allvarliga problem.) Läslampan har också dött. (Problemen hopar sig verkligen.) Boken jag läser kunde vara mer gripande. (Jo. Det är allvarligt så det gör ont.) Och så allt det vanliga vanliga vanliga. Plus julen. (Äh.)

Ja alltså, jag mår bra förutom att jag ångrar att jag liksom slappnat av inför jul. Det var dumt. Alltså:

Fest ju. Julfest. Ikväll. (För orka gå till urmakaren liksom.)



Och lucka 16, här.


4 kommentarer:

emmaaskling sa...

Jag är också trött. Så in i bängen. Julen har jag inte ens börjat tänka på än. INte handlat en endaste julklapp. En sak i taget, bara. Julfest är ju kul!

Mia Skrifver sa...

Precis. Och vi börjar med julfest. First things first.

Skriviver sa...

Å, låter himlans jobbigt, det där. Har just hämtat mig efter en superförkylning, eller influensa, eller möjligen halsfluss, så jag känner igen känslan. Och man måste ju verkligen få klaga ibland, och känna sig ynklig. Alla såna där små problem ÄR världens största när man är förkyld. Men hoppas du ändå orkar med fest!

Mia Skrifver sa...

Jo, orkade med fest. Kände mig till och med bättre även om rösten är lite märklig för närvarande. Men det här är en seg förkylning, som det konstaterades här hemma, den tycks liksom bara byta skepnad från vecka till vecka, förkylningen alltså, att en uttröttande ingrediens i taget.