tisdag 8 december 2015

Tomtegrått

Om en liten stund drar jag iväg till Helsingfors igen. Först ska det vara workshop på radion och sen senare på kvällen blir det julfest med författare. Work then not work, kan vi kalla det.

Under tiden, lucka 8, i julkalendern. Dessutom, skoj skoj skoj, vet jag att åtminstone en lärare nappat på vår julkalender och använder ingredienserna för att skriva egna fortsättningar på berättelsen. Det gillar jag.

I alla fall, tisdagsgråheten är mindre gråskala just idag. Möjligen tomtegrått.

3 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Julfester har det blivit för lite av i år känner jag!

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Hej hej!

Vilken härlig julkalender ni har på FIBUL! Det blir så många roliga och oväntade vändningar när det är flera olika personer som skriver. Väldigt kul idé! :-)

/Liv

Mia Skrifver sa...

Pia: Enda lösningen är att fixa dem själv. Då vet man att de blir av.

Liv: Vad glad jag blir över att du tycker om den. För precis så, det är kul att göra och vart det är på väg har jag verkligen ingen aning om.