tisdag 12 januari 2016

Badstrand nu

Visst känns det lite fånigt att söka efter rätt badstrand nu. Alltså att hitta den där ultimata platsen för badandet medan jag tittar ut genom fönstret och snön yr. Men det är alltså vad jag gör. Letar badstrand i Helsingfors. För jag vill "se" platsen. Något av det bästa som finns just nu är arkivfilmer just för seendet.

Men det bästaste av allt bästa är att jag har en radiointervju som min mamma gjort. Jag har samlat mig ett tag för att lyssna. För det här med att höra hennes röst efter att inte ha hört den sen 2006, det känns. Det är vad jag ska göra precis nu.

 

2 kommentarer:

Frida sa...

Oj, blir tårögd av bara tanken. Hoppas du fick en fin lyssning.

Mia Skrifver sa...

Jo. Fin och så kändes det väldigt märkligt. Jag har låtit bli så länge, för att ja, svårt. Men det gick alltså. Och nu kanske jag vågar lyssna på annat också (hon jobbade alltså på radion så det finns en del).