fredag 22 januari 2016

Fredags-alltmöjligt

Det är ju fredag och kallt och för j-ligt så jag bestämde att jag skulle belöna mig efter stipendiemötet genom att köpa kläder.

Och raskt jobbade jag också, för det var ju liksom hett i alla klädlager. Frågan är när det är bäst att shoppa kläder, när man har så mycket på sig att det är ett elände att vira av sig alla lager (och vira in sig igen) vid provandet eller om det är bättre på sommaren när det är hett och svettigt så där i största allmänhet och man inte vill klä på sig fler lager. Egentligen är väl det enda som räknas om man hittar nåt. Vilket jag gjorde. Har därmed införskaffat nåt att dra över mig inför författaruppträdanden inom en nära framtid. Check.

I övrigt är jag trött i skallen efter att ha vänt och vridit på ansökningar, men nu var det gjort och mest tänker man att oj om det fanns mer pengar att ge.

Nu ska jag luta mig tillbaka och läsa Peter Hoegs Effekten av Susan. Mycket fascinerande att liksom återvända till en författare, jag läste mycket Hoeg en period (Fröken Smillas känsla för snö, De kanske lämpade, Kvinnan och apan m.fl.). Det kan jag säga att jo, gillar fortfarande hans sätt att skriva.

Well. Fredagsmys på er och helg och sånt.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Att handla kläder är alltid rätt!!

Mia Skrifver sa...

Oh yeah. Man känner sig mycket glad när det lyckas.