måndag 11 januari 2016

Går för långt eller?

Saker som händer, som att jag under helgen firade att det äldsta barnet blev 16 år. What? Really? Okejrå. Jag har varit så förvånad både lördag och söndag att jag glömde blogga. Eller lät bli, umgicks med tonåringar istället.

I dag har jag byltat på mig kläder och gått ut. Inte precis nån jätteprestation när det är mycket varmare, men i alla fall. Tror det var första gången, nästan, i år. Gick till Arbis, skrev arbetsavtal och fick namnlista på kursdeltagare - jo, den är fullsatt och det märkligaste av allt är att det är första gången som det är hälften tjejer och hälften killar. Kreativt skrivande brukar locka majoritet tjejer. På alla mina arbiskurser har det också funnits 1-3 killar, men nu alltså 6 stycken. Jag säger "bout time" om det, för jag tror inte att kurs i att skriva egentligen borde vara så tjejigt.

Dessutom har jag idag ägnat mycket tid åt att fundera på is. Kan bero på att den där utomhusvistelsen nästan fick mig att halka tre gånger, kan också bero på att jag tänkte på is medan jag tänkte vidare i manuset. Troligen hör det ihop. Jag kanske försökte halka med flit, man vet aldrig. Ibland går författare för långt.


4 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Kul med mycket grabbar, det brukar vara sällsynt!

Mia Skrifver sa...

Som sagt så brukar det finnas minst en, men ofta två på mina kurser, det här däremot är inte vanligt, med hälften.

Skriviver sa...

Hahaha, jag att halka bara för att veta hur det känns kanske är lite too far. Men annars är jag för konceptet. Och vad kul med alla killarna! Verkligen på tiden :)

Mia Skrifver sa...

Ibland går jag för långt, allt för researchen. Det har hänt. Men tror inte att jag egentligen försökte halka, fast ändå kanske undermedvetet.