fredag 8 januari 2016

Lätt Kulla-Gulligt

Jaha, vad gör den där tjejen där? Undrade jag när jag insåg att det dykt upp en blond tjej som inte gjorde annat än var, ja, blond och söt. Lätt Kulla-Gulla-stuk över henne.

Mer frågor alltså. Vem är hon? Vad gör hon där? Hur kan jag använda henne mer? Ska de bli vänner? Uppstår det ett stort missförstånd och så blir de fiender istället? Nej, vänner. Vad kan de knyta vänskap kring? Vad ska de tala om? Hur möts de? Om jag placerar henne i det där rummet med kakelugnen och den lätt störda grabben, hur blir då den scenen, går det att skruva upp stämningen i den ytterligare?

Som svar på alla frågorna kan jag säga att jag nu har åtminstone två scener och dessutom något ganska omvälvande för huvudpersonen. Det Kulla-Gulliga har kanske blivit lite mindre guldglänsande. Plus att jag flyttat en annan scen. Inte illa en förmiddag.

4 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Vilken effektiv förmiddag! Själv har jag mest ... tänkt.

Mia Skrifver sa...

Fast det är exakt vad jag gjort också. Har alltså inte skrivit något. Bara tänkt ut vad jag ska skriva sen.

Skriviver sa...

Haha - har alltid gillat Kulla-Gulla. Och tänker är vad jag gör också - så himla bra!

Mia Skrifver sa...

Ja, Kulla-Gulla är fin. Ville vara hon. Redan hårfärgen var annorlunda. Aldrig uppnått den godheten...