söndag 17 januari 2016

Mitt i söndagsläsningen

Läsning är kanske det klokaste man kan göra när man funderar på hur en viss grej ska gestaltas. För mitt i den, jag tänkte säga långsamma men det är inte sant, men mitt i berättelsen jag läser slår det mig hur enkelt det. Alltså samtidigt inte alls enkelt att skapa vardag och ändå händelser i just vardagen, det jag vill åt. I alla fall, läsandet, texten påminde mig om vad och hur. Inte illa för söndagsläsandet det.

Och om nån undrar så läser jag Odins barn av Siri Pettersen. 

3 kommentarer:

Frida sa...

Nu har jag läst ikapp. Har varit en usel bloggläsare och -kommenterare på sista tiden. Tack för att du delar med dig av processen. Det skänker hopp, inspiration och ack så nödvändig djävlar anamma att läsa.

Sofia Fritzson sa...

Har också läst i helgen :)

Mia Skrifver sa...

Frida: Heh. Jag är en usel bloggläsare själv för tillfället, för mycket annat jag måste läsa. Men tack! Hopp och djävlar anamma är vad jag hoppas på att skänka (samt ha själv).

Sofia: Gott. Läsning är guld.