fredag 26 februari 2016

Andras ögon

Ibland är det klokaste man kan göra att prata om eller visa sina texter för någon annan.

Som att jag igår pratade text och typer med en kompis och ja, jag tror att vi kom rätt långt i att reda upp. Dessutom lovade jag att fortsätta reda upp vid behov och läsa när det finns mer att läsa. Ibland, inte så ofta, kanske borde jag oftare, men ibland alltså känner jag att någon skrivit något så otroligt häftigt att jag behöver se till att det blir mer. Det är precis vad det här var, något jag känner att jag kan vara lite mentor eller spark i baken åt. För att det behöver bli mer.

Senare fick jag då bästaste läsaren på mina dikter. Jag erkänner att jag skrivit dem så pass snabbt att jag inte har någon som helst distans till dem. Alltså var behovet av andra ögon enormt. Nu, ja, nu, jag har slipat enligt förslag och skickat vidare. Meddelar när de finns att läsa i samband med utställning.

I alla fall, fredag och jag har fixat mängder under veckan. Nästa vecka ska jag ta itu med att rensa i hur jag tar mig an romanen. Och Skriva! Plus planera en workshop.

3 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Låter som du har en spännande vecka att se fram emot :)

Pia Widlund sa...

Det rä jättenyttigt, nu har jag mailat ett kapitel till en kompis...

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: jo, det är det nog.

Pia: Se där! Klokt av dig.