torsdag 25 februari 2016

Från den ena gästen till den andra

Får finbesök i omgångar idag. 

Först dyker en trevlig typ upp som vill att jag hjälper till att reda upp i hens skrivprojekt. Så det ska jag göra. Eller vi göra. Tala om hur allt ska pusslas ihop och föras vidare. Sånt.

Och senare ramlar god vän med sina barn in. Den goda vännen (om hon läser detta nu är hon förvarnad) kommer att få läsa mina dikter. För det här är liksom bästaste läsaren. Jag menar hon har ju läst alla tre böckerna i hopplösa manusformat och orkat igenom. Att bästaste läsaren med hökblicken.

I övrigt ska jag hasa ut i solskenet. Promenera. Tänka tankar om projektet KB. Eller lyssna på fåglarna.

2 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Solskenspromenader är bra! Och vänner också förstås :)

Mia Skrifver sa...

Tur jag tog dem igår, för idag är solen inte riktigt lika tydlig.