måndag 1 februari 2016

Gnäggar åt våren

Bläddrar igenom scenerna. Av och an. Av och an.

Kollar att det finns väder och vind. Tid och tanke. Handling och prat. Stuff och plats.

Under tiden sitter katten i fönstret och gnäggar åt duvorna. Tydligt vårtecken.

Bläddrar bland scenerna igen och undrar vad jag glömt.

Antecknar en och annan fråga om saker jag tänkt på i natt (när jag tydligen skulle fundera på saker i stället för att sova). Antecknar också nya frågor om vad det egentligen är frågan om.

Inser att jag vet vissa saker och inte andra. Beslutar mig för att kolla på duvor med katten en stund medan vi funderar på att gnägga tillsammans. Åt våren. Och kanske också åt frågor så där i allmänhet.

6 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Älskar vårtecken!!!

Mia Skrifver sa...

Man måste det tror jag.

Katarina sa...

Oj, en katt som gnäggar! Det skulle jag vilja höra :D

Mia Skrifver sa...

Det hörs vanligen av katt som fågelskådar. Oftast på våren. Och är ett fascinerande ljud.

Katarina sa...

Ahh, haha. Tror jag förstår vad du menar :D

Mia Skrifver sa...

Katthäst på sitt sätt.