onsdag 24 februari 2016

Käftsmäll från antagonister

Jahapp, då ska vi bara skriva rent alla kaotiska anteckningar då... tänkte jag inte den här morgonen.

Eller jo, jag tänkte det men beslöt att skjuta upp det till imorgon. Istället jobbar jag raskt vidare på bildtexterna. Mest för att när man befinner sig i det skrivskede i roman som jag gör just nu är det rätt fint att också ha ett skrivprojekt som jag ser slutet på. Lite som att skriva en novell istället, fast dikter då.

Ja ja, jag vet, inte tänka på hela sträckan fram till mål innan. Det är dumt. Man blir överväldigad och ramlar ihop under tyngden av odramtiserade kurvor och alla karaktärerna plattar till en. Käftsmällar från antagonister.

I alla fall, det är rätt bra att ha det där ena stora projektet och sen andra mindre som man inte blir fullständigt mos av. 

3 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Mindre projekt har ju den fördelen. Det kan vara riktigt avslappnande att ägna sig åt sådana mellan varven av mastodontprojekt :)

Sofia Fritzson sa...

Jag älskar mindre projekt som man ser slutet på :) Men större har ju sin charm det med :)

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Precis.

Sofia: Ja, gärna båda sorters.