tisdag 9 februari 2016

Mitt i tvagandet av lekamen

Alltså duscha är grejer det. För mitt i tvagandet av lekamen visste jag nåt utan att ha tänkt på det. Bara heureka!

Så idag har jag skrivit en mycket mycket mycket viktig mening. En mening.

Och det är nästan så att jag skrivit hela romanen med den. Okej. Jag inser att romanen också ska skrivas. Att det inte går så där bara. Men hallå hallå hallå! Viktigaste insikten ju!

Jag har alltså fattat vad huvudpersonen är bra på. Bara det. Och det är inte det minsta bara för det är allt, det är konflikter och det är lätta upp stämningen.

Dagens tips folks! Att vara bra på något som både i vissa situationer kan bli problem och i andra vara räddningen. Och om det är svårt att hitta rätt, ta en dusch eller promenad eller glo ut genom fönstret.

5 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Gå, duscha och stirra är mina bästa tips också! Då kommer jag på allt från middagsmat till hur jag ska rädda världen :-D

Pia Widlund sa...

Det är kul med speciella meningar. Jag fick en mening till mig igår och det ska bli en hel novell.

Mia Skrifver sa...

Susanne: Ja allt får man veta på det viset. ALLT!

Pia: Meningen med meningar liksom, att de ska dyka upp.

carolastromstedt sa...

Vad märkligt det där är när Heureka gör besök. Oftast när man minst anar det och är i helt andra tankar. Alltid lika härligt är det iallafall :)

Mia Skrifver sa...

Och man kan aldrig få för mycket av Heureka stunder.