fredag 5 februari 2016

När man landar i en film...


Utanför mitt hotellrumsfönster snö och ett dagis.

Det är tämligen okej att prata samma tal ungefär två gånger, men alla goda ting är inte tre. För tredje gången som jag säger samma sak vet jag att jag sagt allt förut men var det för en timme sen eller nu. Den grejen, mitt i snacket, är himla förvirrande. Jag står där framför någon niondeklass och undrar över hur jag plötsligt landat i Groundhog day. Och blir tvungen att ändra något för att jag ska förstå att dagen går framåt. Jag blir också säker på att det här besöket borde ha börjat med detta, för att sen avslutas med att tala om galenskap på Biblioteket. För det är så det känns när jag inte längre vet när jag sagt vad. Och ja. Det är både fascinerande och obehagligt. Lite så där att jag blir tvungen att iaktta mig själv. Och skratta åt mig. För fångt är det också. 

Efter det hade jag helkväll med Ellen och då och då dök det upp en Malin eller Lisen. Så kul att hänga, mer sånt folks!

Snart två nior till och sen hem. Jag kommer att sova länge imorrn. 

4 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Förstår att det känns frustrerande att höra sig själv säga samma sak flera gånger. Klokt att du kan skratta åt det för det är bara du som blir förvirrad av det. Åhörarna hör det bara en gång och skulle de höra dig säga samma sak två gånger så är det ingen som bryr sig :)

Mia Skrifver sa...

Vet inte om frustrerande är det man känner, mer alltså som om man inte är riktigt klok som står och säger samma sak gång på gång. Tur att jag har dem att göra övning på slutet som alltid är lite annorlunda för att det beror på hur just den gruppen tänker.

Malin sa...

Jag måste nog knycka den där övningen av dig och testa den när jag har femmor och sexor nästa vecka. Det var rolig att ses och kul att få sitta med på ett av skolbesöken, du var (förstås) jättebra!

Mia Skrifver sa...

Feel free att knycka. Som sagt, funkar för alla åldrar, bara att finjustera enligt behov. Och tack tack. Nästa gång kommer jag och lyssnar på dig och ser hur du knyckt... (Alltså förutsatt att jag inte behöver leta mig fram nånstans utan hittar rätt.)