måndag 15 februari 2016

Rese kick-off

Deltog i rese kick-off igår. Läste till och med en bit text. Bara att stå där i Villa Schildt och titta på fotografierna från Leros gjorde mig så himla ressugen att det är tur att det inte är långt till att jag ska ut och resa. Först Umeå och littfest. Och sen i maj, Leros. Då ska det skrivas och skrivas. (Samt ätas gott.)

Läste alltså ett stycke som jag visserligen inte skrivits på Leros, men som är helt klart inspirerat av att jag varit där. När jag tänker på det, och det gjorde jag alltså igår, så börjar Marlek med att jag funderar på trappan som slingrar sig upp till borgen på Leros.

Det är bara så mycket man kan plocka upp från att åka bort. Att se lite annat. Att allra mest tvingas till att göra på annat sätt. För det måste man ju när man åker iväg. Ser och gör annat.

Jag borde inte skriva om resor. Jag borde inte titta ut på den grå världen utanför fönstret och tänka på blått vatten nån helt annanstans. Det är inte alls bra för arbetsmoralen.

2 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Så det är dags för Leros igen :) Vilken härlig tradition du börjat med. Synd bara att det verkar så menligt på skrivandet. Hoppas du skriver ikapp på Leros då :)

Mia Skrifver sa...

Skriver garanterat ikapp på Leros. Jag har ju liksom hittat det viktigaste där två gånger för att jag tillåter mig att låta det drabba mig som vill drabba mig. Och ja, bästa traditionen. Men kanske jag ska hitta på nåt annat nästa gång...