måndag 29 februari 2016

Tar itu

Tar itu med måndagen. Dissekerar den närmast. Eller möjligen är det hela veckan det gäller. Att stuva om, betrakta i dess beståndsdelar. Alltså bestämma vad som ska göras och när.

Har alltså skrivit en lista över saker att göra denna vecka. Efter det valde jag att börja med att planera workshop för det kändes mest lockande. Antagligen för att det är annorlunda. Mest för att de kommer att vara många. Det ska bli kul. De större grupper jag haft har bestått av cirka 25 personer. Redan då är det många röster. Bara tänk en sån grej som att läsa upp text... Det betyder att man får tänka på annat sätt. Vissa grejer gör man tillsammans. Men jag tycker det är viktigt att alla ska få upphäva sin stämma och visa vad man pysslat med så det ska också göras.

Kort sagt, jag planerar gemensamhetsövningar och ensamhetsövningar och en del kringsnack som jag tror att det är viktigt att säga.

Sen ska jag gå vidare i listan, där står också, skriva.

2 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Oh, jag ska genast skriva en egen lista så jag kan sluta virra runt och ta tag i saker! Listor är bra!

Mia Skrifver sa...

O ja. Jag får saker gjorde när jag vet vad det är och inte just det, virrar runt.