torsdag 11 februari 2016

Undanröjandet

Pustar ut. Eller möjligen skrapar jag mig oroligt i skallen. Jag tror att jag lyckats skicka iväg alla skattekort och reseräkningar för uppträdanden, lektörsjobb, medverkan i digitala skoljoxgrejer, kolumner och whatnot. Tror det möjligen var allt. Kanske.

Annat spännande jag gjort idag. Befunnit mig i badrummet när det brändes en propp. Mörkret sänkte sig. Sen har jag då bytt propp. Rätt på första försöket. Jag lever ett spännande liv. Och tidvis ser det alltså mörkt ut. Men nu är ljuset tillbaka.

Så ska jag gräva fram en bit text att läsa på söndag, då är det träff inför Leros-resa. JA! Jag ska ju åka till Leros i maj. Och har lovat läsa lite text på tillställningen på Villa Schildt. Att vad man kan åstadkomma på Leros, ungefär så.

Dessutom har jag skickat in en rec jag skrivit. Värsta undanröjandet idag.

I övrigt ska jag ägna mig åt mer lektörsläsning och dessutom vandra till posten (i hopp om att det inte ska spöregna). Som sagt, ett spännande liv.

4 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Leros i maj låter oerhört trevligt!

Mia Skrifver sa...

Visst gör det. Nästan för bra låter det.

Pia Widlund sa...

Det är tur att vi har spännande liv så vi får något att skriva om!

Mia Skrifver sa...

I blogg jorå, men så där annars vet jag inte. Jag menar reseräkningar går säkert att gör till fiktion, de känns som fiktion varje gång, men för ofta, njäe.