torsdag 10 mars 2016

Gnagarsorken

Där skrev jag början på nytt. För precis där ska det börja. Mitt i eller precis innan hemresan. Nånslags blandning av nyfikenhet och skräck tänkte jag. För att allt ska förändras.

Att hej hå. Jag skriver skriver skriver skriver!

För visst är det vansinnigt. Alltså jag vet att det behövs mycket tid att tänka och att inte tänka just alls. Att göra annat medan bitarna mognar. Ändå, på nåt märkligt vis, det där gnagande påståendet om att hallå hallå, du har inte skrivit nåt.

Alltså när jag då är så här långt att tankarna, många av dem är tänkta, då kan gnagarsorken ta sitt pick och pack och dra för jag skriver alltså. Började med början.

Euforisk torsdagsstämning här alltså. Dessutom ska jag gå och lösa ut ett bokpaket. Mycket lagom det, för snart är det ju dags för Umeå littfest och det är klart att nåt ska jag läsa på flyg och nån hotellrumsvistelse.


Inga kommentarer: