tisdag 29 mars 2016

Läget och administrationen

Hallå! Jag är här och nästan frisk och solen skiner och jag en h-vetisk mängd administration att pyssla med eftersom jag liksom i två veckor gjort nada.

Först Umeå ju! Där jag hängde och hade kul och både fick prata om skrivande och litteratur och lyssna på mängder av spännande typer. Trivdes hur bra som helst. Som kuriosa info kan berättas att jag ägnade varje morgon åt världens längsta frukostar. För jag vaknade ofta rätt tidigt och kunde äta i lugn och ro och sen dök diverse bekanta upp och då satt jag liksom kvar och drack mängder med kaffe. Från själv littfesten kom jag hem med en samling böcker, precis som det ska vara. I alla fall, Umeå littfest, åk dit om ni kan, så otroligt välplanerat och organiserat och allt.

Fast sen kom jag alltså hem och blev sjukare än jag varit på år och dar. Feber. Och kvar dröjer en jobbig hosta. Men nu struntar vi i det och låtsas som om det knappt hänt.

Påsk har det hunnit vara också och jag har ägnat mig åt ganska o-påskliga grejer. För vi åkte till min pappas hus och ägnade oss åt att tömma och röja. Mest har jag tänkt på hur mycket strunt en människa kan samla. Fast fick förstås träffa alla mina bröder och det var ju fint.

Och nu alltså administration med resor och räkningar och ikväll är det skrivkurs så det ska jag också planera för. Tror inte det blir så mycket skrivet idag. Men imorrn!

5 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Vad härligt det låter med Umeå! Trist med sjukdomen efter bara.

skrivalasaleva sa...

Gott att du är på bättringsvägen nu men där hostan usch då. Hade själv hosta ett par veckor i jan/feb och inte roligt. Håller tummarna för att den släpper snabbt :)

Mia Skrifver sa...

Sofia: Man får ta det goda med det onda...

Skrivalasaleva: Tack. Tummar får gärna hållas om det inte hindrar skrivandet.

Pia Widlund sa...

Låter som en underbar påsk, även om du får kavla upp ärmarna nu. Lycka till!

Mia Skrifver sa...

Njäe, inte värst underbar. Gillar inte att röja. Fast det var skönt att vara friskare förstås.