onsdag 30 mars 2016

Styr kraften, typ

Och så hittar jag mig skrivandes dikt. Igen.

För det ska bli poesidagar i Åbo. Möjligen, om jag alltså får ihop dikt som jag tror att kan pratas högt, ja då, i så fall, om, då ska jag anmäla mig till Poetry slam. Men inte ännu. För de sitter inte, varken rytm eller ord eller längd ännu. Å andra sidan så har jag idéer. Det kan bli. Det kan gå.

Fast allra mest gör jag det för att det känns lite kul helt enkelt. Och också för att jag håller på att läsa Ursula K. Le Guins Steering the craft och första övningen i den kom för mig att bli liksom lite inkörsport till det. Att bara leka med ljud och språk och inte bry mig så mycket och samtidigt då råkade jag tänka på sånt som händer i världen. Att ja, dikt plötsligt. Ett starkt behov av att skriva så medan jag funderar på en scen i Projekt KB (som för övrigt nästan fått en titel), en scen som kräver mer tanke, mer känsla, mer allt möjligt och jag vet inte exakt vad. Det får gnugga på lite. Medan jag skriver dikt och visslar och låtsas att jag inte tänker på den där scenen, för den är också rätt mörk, fast lustig på sitt mörka vis.

Att sånt en onsdag i slutet av mars när solen - ah - solen skiner.

Inga kommentarer: