torsdag 17 mars 2016

Umeå och snacket idag


Utsikt från hotellrummet. Folkets hus. Där ska jag vara på scen imorgon kl 13. Live stream via Västerbottens kuriren. 

Lyssnade på prat om improvisationsteater idag. Tänkte att jag skulle få höra nåt som gör mig bekvämare med sånt. Och ja. Kanske. 

Här är vi mitt i bilderboken live. 

Pilgatans alldeles otroligt ljuvliga café och bokbutik. 

Korridor vid litteraturvetenskapen är lång och grön. 

Vad kan jag säga. Trött. Lyssnat på ett halvdagsseminarium på litteraturvetenskap om allt från tjockisar i litteraturen via att sy en text och avsluta med språk och flickor som vill och kan ta mer plats och sen rödvin och prat efteråt. Som sagt. Trött men upplivad av bra samtal men mer imorrn. 

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Ingen höjdskräck där inte!!! Ha en bra helg!

Mia Skrifver sa...

Nope. Höjdskräck har jag bara haft en gång och det var mer nåt annat än höjd. Kanske att det bara var tunna pinnar mellan mig och höjden innan jag skulle ramla ner i Köln.