måndag 14 mars 2016

Umeå-veckan börjar i Åbo

Detta är min Umeå-vecka. Alltså jag är inte i Umeå ännu. Men ungefär hela veckan kommer att handla om att jag är på väg dig, är där och sen tar mig hem igen. Troligen för att jag är så hyper just nu inför resan att jag mest tänker på kläder och kronor.

Dessutom ska jag ju få gå och lyssna på Sara Stridsberg, Tove Folkesson, Nina Hemingsson, Maria Sveland, Josefine Klougart, MajGull Axelsson, Karolina Ramqvist. Och på helt okända typer och andra poeter.

Själv pratar jag med Katarina Gregersdotter på fredagen under den kryptiska rubriken "Maran på Åland" - jag är mycket nyfiken på att få reda på vad tusan maran gör på Åland. I övrigt kommer vi väl att tala om monster, sexualitet och maror i stort och smått.

Så att om du befinner dig i Umeå 18.3:
Kl.13 Maran på Åland Författaren Mia Franck samtalar med litteraturvetaren Katarina Gregersdotter om sin fantasytrilogi om maran Mati. Ungdomslitteratur, hämnd, drömmar och ondska är några av de ämnen som diskuteras.
Ska bli så himla kul att få vara med om just den här littfesten som jag alltså velat åka till långt innan jag blev författare. Vilket betyder att den här veckan är det bara Umeå som gäller. Dessutom kommer jag att instagramma för mitt förlag under veckan (har inte börjat än, men ska) så vill man följa mig bildledes så kan det också ses på @shildtssoderstroms på Instagram.

Inga kommentarer: