tisdag 19 april 2016

Att vädret kan man ju alltid klaga på


Här i norr, Vasa alltså, vaknade jag och insåg att det snöade. Blöt snö visst. Men snö. 

Och råkar man vara jag så funkar minsta antydan till vår som så att jag liksom skalat av mig alla de där vintermunderingarna. Vilket jag gjort längre söderut. Och för övrigt så finns det gott om skitväder då inga kläder hjälper. Så jag vaknade på hotell. Käkade mängder av hotellfrulle och suckade över snön. Sen taxi och snacka inför två olika grupper. Det var bra. De frågade frågor och de svarade på frågor och sånt. 

Och efteråt, vad gör jag sen? Och det är nu jag kommer fram till hur Franck reagerar på snö. Jo. Jag går till Esprit och köper shorts. För jag tänker på andra väder. På att om tre veckor åker jag till sol.

Att sånt. Och utöver det har jag besökt Österbottens museum. Tittat på Vasa historia och en himla massa fjärilar. 

Nu har jag lagt mig ner och det känns som rätt grej att göra.

2 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Ja, vädret kan man alltid klaga på! Lite mer vår hade inte varit fel.

Mia Skrifver sa...

Mer vår, är mitt mantra.