tisdag 12 april 2016

Borrmaskinen i våningen ovanför

Den där göken som ägnar sig åt att borra i mitt hus... precis när jag sitter och tänker kloka tankar om vad vi ska tala om ikväll på skrivkursen. Det är nästsista gången för den här våren. Så tankarna måste ju vara klokare än nånsin. Och just då borrmaskinen.

Jag är alltså inte den som direkt störs av just så värst mycket när jag skriver. Jag kan inkludera det istället. Det brukar gå fint. Borrljudet kan bli något. 

Men när jag sitter och planerar och tänker de där kloka tankarna är det svårt att smärtfritt få in en borrmaskin mitt i tankar om jagberättare. Fast det går förstås. Klart det går.

Så egentligen är jag inte alls upprörd över göken i våningen nånstans ovanför som renoverar hela lägenheten. För jag störs inte av mycket när jag skriver. Vissa ljud är ändå mer enerverande än andra.

3 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Dra igång lite musik på hög volym och problemet är avhjälpt ;)

Mia Skrifver sa...

Det kunde kanske i andra fall ha varit en lösning. Men har en prao-elev hemma som praktiserar på tatueringsstudio och då börjar man jobba först klockan 12, så hög musik hade inte gjort humöret muntrar, det var det eller kort tids borrande...

Kati sa...

Oh herregud, så jobbigt! Jag hade INTE kunnat skriva under sådana omständigheter, hade nog hellre gått ut och satt mig på något cafe. Skrivande och störande ljud går inte riktigt ihop för mig, men cafésorl är iaf bättre. =mindre invasivt.