tisdag 26 april 2016

Den galliska oron

Den här veckan, alltså fram till tisdag nästa vecka är annorlunda. Familjen har liksom fått tillfällig tillökning. I form av ung man från Frankrike.

Alltså det är ett elevutbyte. Först var mitt barn i Frankrike en vecka och nu har vi då fått en ung man hit. Och man måste ju säga att vädret visar vad Finland går för. Allt kan ramla ner från himlen. Jag känner hur den galliska oron om hur hela himlen kan ramla i skallen på en känns som en realistisk tanke.

I alla fall, annorlunda. Och kul. Imponeras också av de lärare som åker åt olika håll med såna där rätt stora grupper att de liksom gör det. Det gör mig så mäkta imponerad att jag mest gapar och vill säga intelligenta saker som, oj.

Utöver det ska jag avsluta skrivkursen ikväll. Det är lite vemodigt varje gång. Nå det ska nu göras.

Och jo, talet för Mörneprisutdelningen är skrivet, grande grejt att ha det gjort.

2 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Kul med inneboende från Frankrike :)
Men visst är det skönt när man fått saker och ting gjorda som hängt över en. Jag är så glad att äntligen ha deklarationen gjord!

Mia Skrifver sa...

Ja det är kul och spännande med en fransk kille i huset. Katterna gillade honom genast också...
Skönt att ha gjort deklarationen, det finns ju betydligt roligare saker att pyssla med.