fredag 22 april 2016

En sån dag

Och idag skrivs det räkningar. Och betalas räkningar. Ett himla räknande är det för en som verkligen verkligen verkligen inte borde räkna alls. Alltså jag är trött och fatta hur trött siffror gör mig. Riktigt skittrött gör det mig.

I alla fulla fall, hemma igen! Ska mycket snart gå ut tror jag, typ bara liksom vandra nånstans utan mål eller mening eller riktning. För det här är en sån dag. En vila skallen dag.

Nästa vecka blir det annorlunda. Då ska jag få ihop tal och sy på manuset och det andra manuset också för snart snart snart bär det av till Leros och då är det ännu mer jobb (fast också bara liksom samla).

Men idag, en sån dag.

7 kommentarer:

Susanne Olars sa...

Att ibland ta en dag utan mål, mening och riktning är det klokaste man kan göra. Lägg sen till ytterligare en kväll med öl och eftersnack, om det så bara är med dig själv, och du kan vara nöjd med den här dagen. Tror jag ska göra detsamma, faktiskt. :-D

Mia Skrifver sa...

Jamen absolut. Det går ändå inte att rikta just nåt alls när man är trött efter tre dagars förhöjd adrenalinstinnhet. Så nu bara gå eller glo och öl och babbla för mig själv ungefär.

Eva-Lisa sa...

Usch för räkningar, alltid lika trist :(
Själv sitter jag och våndas över deklarationen. Nästa vecka ska jag bara ta tag i den så jag blir av med den.

Pia Widlund sa...

Räkningsdags är något man helst skulle vilja slippa!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Ja, varför göra genast när man kan skjuta upp...

Pia: O ja.

Kati sa...

Finns det någon som tycker räkningar är kul? Kanske de som skickar ut dem då... :(
Låter skönt med en dag att bara skrota runt på och vila huvudet.

Mia Skrifver sa...

Beror väl på. För det är ju det jag på nåt vis gör. Alltså skickar räkningar åt olika håll för att få in pengar.