måndag 11 april 2016

Ett och annat

Stuff på gång: nästa vecka skolbesök i sju olika grupper. Den här veckan är det vanliga skrivkursen och sen är det dags för jurymöte då det ska bestämmas vem som landar var. Och om sisådär en månad, folks, åker jag till Leros. För att skriva och skriva och skriva.

Och mellan varven ska jag ha fixat administration och läst manuset jag nu tittat klart på och kan ta itu med. Att vi kavlar upp och sätter igång.

Det fascinerande med skolbesök den här gången är också att de tydligen läst novellen jag en gång i tiderna vann Solveig von Schoultz-tävlingen med. Så jag har läst om den för att liksom veta vad de läst, kändes ju fascinerande att återbekanta sig med de tankarna. Lite obehagligt också. Novellen handlar om våld.


5 kommentarer:

Kugge sa...

Spännande med jurymöte säger jag och försöker låta helt oberörd. Hehe.

Mia Skrifver sa...

Du är nu den andra hummar oberört i korridorerna. Jag hör ingenting. Dessutom har jag faktiskt ingen aning om vem som skriver vad - anonymitet är faktiskt anonymt, jag kan i alla fall inte lista ut vem som skrivit vad. Så vi får se.

Kugge sa...

Ja det skulle vara dumt om du KUNDE lista ut. Oberoende så är jag säker på att ni fattar ett bra beslut. :) Lycka till med det!

Pia Widlund sa...

Jurymöten är alltid kul! Och en resa är också kul! Kul helt enkelt!

Mia Skrifver sa...

Kugge: Nå vad vi än bestämmer så är det förhandlingar först.

Pia: Spännande är de också, för att man ska liksom fundera tillsammans på hur man tycker.