onsdag 6 april 2016

Kasta sig över bäcken

Troligen ropar jag hej medan jag kastar mig i ilfart över bäcken just nu. I alla fall känns det som om jag kanske kanske kanske håller på att hitta balansen igen. Alltså inte så att jag är så värst pigg eller snorfri, men något mindre snortyngd. Något ivrigare att göra annat än falla i blöta (snoriga) pölar.

Låt oss alltså gå vidare, lämna snoret och hoppas på våren. Plus att jag nu klarade av att peta ihop kolumnen till lördagens lokalblaska. Vilket känns som om dagens arbetsinsats är gjord. Skulle förstås gärna ta itu med administration som blivit hängande men nä, det går att skjuta upp till imorgon så då gör jag det. Att jag har liksom redan kastat mig över bäcken, men nu blev jag liksom sittande där på andra sidan, ett tag. Med andan i halsen.

2 kommentarer:

skrivalasaleva sa...

Mañana, du vet. Också en livsfilosofi väl värd att ta till ibland :)

Mia Skrifver sa...

Ja, jag brukar ju hänga i Spanien, så är ytterst bekant med just den livsfilosfin! Även om jag faktiskt allt för sällan ägnar mig åt den.