torsdag 28 april 2016

Råaste köttmassan

Jobbar väl med nånslags råmanus, råaste råmanus nånsin tror jag. Det är så rått att det knappt blivit köttfärs av det ens. Mer så att det väntar på kvarnen.

Och jag är kvarnen. Tror jag. Som ska strimla fram det som ska strimlas. Hmm. En väl köttig jämförelse kanske. Ändå, det är rätt mycket som handlar om just det kött (och det kan tolkas symboliskt på många sätt eller konkret). Så den får väl stå kvar.

Jag läser högt. För att höra rytmen. Höra rösten. Och ja, den är där. Som jag tänkte att den skulle vara när jag fattade varför det ska berättas i första person och vad som är farligt, vad som alltså absolut inte sägs. I tystnaderna händer det extra mycket. Det är det som inte sägs, visas, tänks på, där finns mycket av berättelsen.

Ska läsa lite till. För jag vill det. För köttet ska i kvarnen.

Inga kommentarer: