måndag 18 april 2016

Skarphjärnan

Mycket snart bär det av mot Vasa för att jag ska kunna käka hotellfrukost två morgnar. Alltså det är vad som fascinerar mig, hotellfrukost. Jag ska jobba också, of course. Man får liksom jobba för sin hotellfrukost. Eller snarast efteråt.

Jag har packat och plockat och tror att jag har med mig det mesta och det jag har glömt får jag väl improvisera. Vilket betyder att jag snarast låtsas att jag inte ens hade tänkt ha med det...

Att tisdag och onsdag blir det riktigt många nior att prata med och på torsdag är det gymnasiet i Nykarleby. Där jag precis hört mig omnämnas som en av de moderna och skarpaste hjärnorna när det gäller att vända och vrida på ord i Finland. Att lev nu upp till det sen. Feel no pressure. None. At. All.

Well. Den här måndagsskarpa hjärnan ska alltså bege sig på resa. Åka tåg, läsa bok. Sånt.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Härligt att inneha den hjärnan!! Lycka till med eleverna!

Mia Skrifver sa...

Om jag har den återstår att se/höra.