onsdag 27 april 2016

Snart ska det pratas klokt och inte så klokt

Mycket snart ska det bandas in podd. Mycket snart äntrar alltså folk mitt hem för att vi ska tala om viktigt stuff eller vansinniga vinklar. För att vi ändå på nåt vis ska ta oss till en tanke om skrivandet som kan bli klok, kan bli inte så klok, kan bli skrattretande. Men alltid i hopp om att någon ska nicka att jo jo, det där låter ju nåt.

Jag har förberett kaffet. Den mörka avgörande drycken, troligen extra viktig för den som kommer åkande från Helsingfors. För då har man rört sig utomhus lite tidigare, i lite kallare (och eftersom det är Helsingfors också blåsigare) väder. Kaffe är också viktigt. Kunde göra en podd om det också. Om kaffepimplandet. En extra lång podd.

Och kursen avslutad igår och det var just så där vemodigt och fint och snälla saker sades och de hade skrivit om att skriva och läste upp och tusan vad det är bra att låta folk göra det med jämna mellanrum, alltså att ta det där metaperspektivet på skrivandet. Jag tror att jag ska köra ett sånt blogginlägg snart.

4 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Kaffe är riktigt viktigt! ;)
Ser fram emot det blogginlägget.

Skriviver sa...

Ja, gör ett sånt inlägg!! Det är det bästa jag vet :) Och härligt med podd. Det är ju på något sätt extra mysigt att lyssna om jag vet att ni sitter hemma hos dig och pimplar kaffe. Mysfaktor!

Pia Widlund sa...

Låter spännande!! Lycka till!

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Utan kaffe ingenting. Det kommer bara jag tänkt klart.

Skriviver: Inlägget kommer, men det hör ofta till de lite knepigare att formulera, det kommer rätt nära liksom.

Pia: Tack tack!