tisdag 3 maj 2016

Eller så skriver jag om...

Skrev in den där biten i texten igår som mognat i skallen på mig i några veckor för att jag ska veta att det faktiskt är rätt - för naturligtvis förändrar det saker och ting...

Inte för att jag behöver skriva om ALLT, men en del förstås.

Fast det allra bästa i skrivpasset igår kom liksom efter skrivpasset när jag fick släppa allt jag hade i händerna (nära att jag droppade Ipad i golvet typ) störta till anteckningarna och skriva upp ett infall som jag nu kan smaka på nån dag innan jag ska genomföra det på Leros. Och det handlar också om huvudpersonen, precis som den lilla biten text jag skrev in.

Eller så skriver jag om tid. Jag är nyfiken på att undersöka tiden.

Eller så skriver jag nåt helt annat. Jag kanske verkligen skriver något ANNAT.

I alla fall, skrivskallen är igång, jag är så ivrig att åka till Leros och skriva att jag nästan glömmer bort möten, teater och prisutdelningar.

Men nu ska jag påminna mig själv, och hasa iväg på möte.

Och vår franska gäst har åkt hem. Eller håller väl på att åka hem. Det har gått fint, jag menar han fick ju vara med om finsk vapp/valborg. Det är märkliga grejer det.

4 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Låter härligt med skrivskalle!

Mia Skrifver sa...

Ja och den är helvild. Skrivskallen.

carolastromstedt sa...

Jisse vad gött med den skrivskallen :) Nu hoppas vi den sitter kvar även till Leros så det blir mycket skrivet.

Mia Skrifver sa...

Det sitter. Jorå. Det gör det.