fredag 6 maj 2016

Hinner ännu med

Det finns ännu tid att anmäla sig till kursen i Kreativt skrivande som jag ska leda vid Västra Nylands folkhögskola 17-19.6. Sista anmälningsdag är 9.5, vilket torde vara på måndag om jag just nu i skrivande stund kalkylerar korrekt.

Betänk alltså att jag också innan den kursen kommer att ha samlat horder av sånt som nu författare släpar med sig hem från resor. Kan vara stenar från nån vit ö eller så, eller nya örhängen från nån lokal butik, bilder på katter och getter, den svävande borgen som en ljusglimt, en grekisk mustasch och annat smått och gott som jag lyckas klämma in i resväskan/handväskan. Och allt det kommer sen att kunna användas på de mest märkliga sätt som får alla skrivhämningar och -lustar att gå i taket. Karis, där folkhögskolan finns, kommer liksom inte att vara sig lik efteråt. Jag vet detta redan nu. För det hör till det jag verkligen vet.

Så tänk inte för länge, anmäl dig bara. Medan jag samlar bläckfisk i Grekland. För i natt flyger jag.

7 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Önskar att jag bodde närmare!! Ha en bra helg!

Mia Skrifver sa...

Nå, det är internat på folkhögskolan så om man verkligen vill hänga mig så går det. Men förstår nog att det kan kännas lite långt borta.

Eva-Lisa sa...

Härligt med utlandsresa, men skönt att komma hem igen också förstår jag :)

Mia Skrifver sa...

Nå, just nu längtar jag ju inte hem direkt...

Kati sa...

Det låter intressant. Synd bara att det är lite långt ... :)

carolastromstedt sa...

Hade inte tvekat att anmäla mig om det inte varit ett helt hav och så många mil emellan. Ha en go och kreativ resa!

Mia Skrifver sa...

Kati: Lite långt är det ju. Å andra sidan, en utlandsresa...

Carola: Nå vem vet, kanske jag i nåt läge får för mig att hålla en kurs i Sverige.