onsdag 18 maj 2016

Lägger pussel

Igång då. Med skrivandet. Eller jag har börjat med att se var Leros-texterna ska infogas. Det går tämligen lätt, lite övergångar och sånt, men de hör definitivt hemma i texten och inte bara det, sätter nageln i ögat på alltihop. Very najs och lite ont förstås. Naglar i ögat är inget att leka med.

Däremot får jag fundera lite mer med några lösryckta meningar och stycken som jag vet att hör hemma någonstans men på annat sätt än jag i stunden skrivit dem. Lägger pussel alltså.

Och det här ska jag göra under sommaren, senast i augusti ska det finnas ett manus. Råaste råmanuset har jag, men manus alltså. Ett som kan visas, läsas av någon annan än mig.

3 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Skönt det där när man har de viktigaste pusselbitarna. Att skapa de där mellanbitarna kan vara både trixigt och lätt. Men du vet vad du har att göra och jag tycker det ska bli enormt spännande att få läsa det någon gång i framtiden. Det har jag inte sagt men Marlek är läst och oj vad bra du avslutade den trilogin! Älskade twisten i slutet :)

Katarina Persson sa...

Det låter spännande och kreativt :) Och du har rät, naglar i ögat är inget man älskar precis. *aj*

Mia Skrifver sa...

Carola: Vad glad jag blir över att du ser fram emot att läsa något som ännu liksom ligger där försöker bli till och kanske ännu gladare över att du gillade twisten och trilogin! Tack du! Kram.

Katarina: Nä inget vidare är naglarna i ögat, men ett fascinerande uttryck är det istället. Tänk de första som sa det!