måndag 23 maj 2016

Rycker i tårna och hårstråna

Det finns dagar då det liksom rycker i tårna och hårstråna för att man känner att jo jo, jag ska göra kul saker. Som att åka till Helsingfors och gå på möten. Va? Jo, precis. Möten. Roliga roliga möten. Ett av dem handlar om att planera skrivkursen för unga skrivare och jag är ivrig ju. 

Ivrig för att vi ska vara två. Och jo, jag har hållit skrivkurs tillsammans med andra förut och det är annorlunda när man har någon att dela liksom ledandet med. Det är fint att få tala sig fram till skrivövningar, att få fundera tillsammans på vad som skulle vara spännande att göra. Också att hitta de nya sätten att tänka när man är två. Så det ser jag fram emot.

Dessutom förstås träffa massa kompisar, både så där intensivt och så också på ytterligare ett möte, Fibuls möte. Att det rycker i tårna och hårstråna, för det blir kul ju. Att träffa och prata och hitta på. Prata om skrivandet och planer och sånt som hänt och vadsomhelst.

Så om några timmar, buss. Lite mindre skrivet de närmaste dagarna, tror jag. Fast vad vet jag. Kanske jag inte kan låta bli. Det är lite så nu. Svårt att låta bli. Det rycker i tårna för det också.

2 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Ibland kan det vara skönt med lite mindre skrivande. Kul med planering inför skrivkurs! :)

Mia Skrifver sa...

Fast egentligen skulle jag ju också gärna skriva, men också ju träffa folk. Att ibland kan det vara förvirrande med vad man vill...