onsdag 15 juni 2016

Dagar kommer och går

Torsdag tänkte jag när jag vaknade. Har insett att jag tänkte fel. Att det är onsdag.

Men när man väl bestämt att det är torsdag, så där bestämt i skallen att det på nåt vis är torsdag då blir det svårt att ställa om sig. Resten av dagen är det förvirring.

Inser att det inte blir bättre medan jag skriver och kollar i en kalender som är från ett helt annat år... Letar exakta datum för historiska händelser, högtidsdagar och annat som ska hända. Dessutom ramlar jag omkring i årstidsväxling i snabb takt. Det är vinter, vår, sommar, höst. För jag har nu skrivit igenom första året. År två i berättelsen.

Kanske jag återhämtar mig på fredag när jag ska till Karis igen, för att leda skrivkurs. Ska rent av sätta mig och planera lite för det, i synnerhet som jag ju alltså tydligen har torsdag och det är imorgon då. Fast att i övermorgon eftersom jag har fel på min inre klocka.

4 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Det där är riktigt irriterande och ofta ligger man också en dag före och inte efter.

Mia Skrifver sa...

Jag hoppas på bättring i kalendern om nån vecka...

Pia Widlund sa...

Det måste vara fel på almanackan!

Mia Skrifver sa...

Tack. Du har rätt. Det är klart att det är fel på almanackan. Jag kan inte ha fel.