tisdag 21 juni 2016

Jag ser ljuset, typ

Tjahapp, bara liksom tillbaka till lästen (=skrivbordsstolen) och hamra vidare då. Ungefär det mantrat repeterade jag några gångar innan jag placerade mig i lästen.

Alltså inte så att det på nåt vis kändes motigt. Men lite ska man väl muttra ändå, tydligen.

Nå, har satt igång. Och så här den ljusaste dagen på året skriver jag om en stor brasa. Om att rensa ut det gamla och ta sig an det nya. Ljuset och synligheten är vad jag försöker skriva om. Att se. Att bli sedd.

Och snart är det midsommar. Att sånt.

3 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Ja, att elda är verkligen att rensa ut det gamla. Få skit att försvinna och ladda inför framtiden. Dessutom kan man grilla korv!

Eva-Lisa sa...

Jag ser också fram emot midsommar och hoppas att vi hinner få trallen på altanen tills dess så vi kan fira där :)

Mia Skrifver sa...

Pia: Tror inte att korv ska grillas i den här elden, men skit absolut. Och med skit menar jag skräp.

Eva-Lisa: Då håller jag tummarna för trallen.