fredag 17 juni 2016

Lika bra att höja adrenalinet direkt

Och här börjar vi, alltså vi som lika med jag, kicka igång adrenalinet för att ikväll vara på toppnivå när jag ska leda sommarens andra skrivkurs. Alltså lika bra att höja adrenalinnivån direkt, tänker jag, så att man är ungefär 10 koppar kaffe-speedad ikväll, för då ska jag ju hålla på.

Sen sjunker adrenalinet lite grann inför natten, men inte tillräckligt, inte så att jag kommer att sova som nån stock eller så, utan en liten nedgång och så upp igen och tja, så kör vi hela helgen med den lite maniska takt man nu tenderar att ha under skrivkurser.

Att på söndagkväll är jag sen ganska trött.

Men först skrivkurs och JA, det ska bli så himla spännande att se hur det här blir. För det är alltid det, när man börjar, att man vet inte, för folk är folk och man kan inte förbereda sig på hur folk är folk. Eller hur folk är folk i grupp. Och det är alltid där nånstans det börjar, med att ta reda på just det där med vad det är för folk och de ska folka sig. Samt förstås att ha koll på att det är tillräckligt många kaffepauser.

Inga kommentarer: