torsdag 30 juni 2016

Rubbad sommarläsning (och lyssning)

Alltså äntligen säger jag. Efter att ha gått i nånslags lässvacka efter att jag hade läst Elena Ferrante så tror jag att jag lyckats hitta tillbaka igen. Liksom kommer ihåg hur man gör när man läser.

För Ferrante var så mäktigt och mustigt och allting, att jag tappade lusten till alla berättelser jag råkade ta i precis efter. Har lagt bort fem böcker för att nej, kunde inte läsa dem, kunde inte gripas av dem.

Om jag inte hade lånat ut första boken av Ferrante så hade jag läst om serien. Men nu har jag istället kämpat mig tillbaka till läsningen. Det satt hårt åt.

I alla fall, lyckades läsa ut en bok, det tog tid visst, men gjorde det. Och känner nu att jag kan läsa annat. Även om jag fortfarande önskar att jag kunde läsa om Ferrante, men som sagt, utlånad bok.

Att min sommarläsning är lite rubbad i år helt enkelt.



Och däremellan kan jag väl lyssna på mer poddar, som till exempel Fantastisk podd, där Malmö, med gäst talar om Skräck. Kan väl inte bli bättre och mer rubbat.

Inga kommentarer: