torsdag 9 juni 2016

Skriver det för säkerhets skull

Back in business. Alltså hemma igen. Så trött efter hållit kurs. Men oh, så kul det var! Vilka texter de producerade! Duktiga, kloka typer.

Nu gäller det då att hitta tillbaka till min egen vardag. Och när jag säger det så se framför er hur de lite sega, gnisslande kugghjulen snurrar igång för att få mig placerad i min egen skrivvärld.

Och jag lovar det är segt. Man har några dagar paus för annat skriv. Andras skriv. Och så ska man gräva gångar i sitt eget huvud. Man orkar knappat lyfta spaden. Men men men. Jag har lovat mig själv att göra lite. Inga stordåd. Bara något. Till världen alltså. Nu.

Eftersom jag har skrivit det här, då kommer jag inte undan, va?

7 kommentarer:

minna lindeb sa...

Här sitter jag. Ska skriva.
Och där sitter du.
Den som inte skriver nu är en mes.
Sist vid datorn får diska.

Mia Skrifver sa...

Den utmaningen tar jag!
Eller tog.
Och skrev, oj som jag skrev. Heja oss, Minna!

Minna sa...

Ja! Heja oss. <3

Eva Karlsson sa...

Ja, nu kommer du inte undan :-) Bloggen är bra på många sätt.

Mia Skrifver sa...

Precis. Kände hur jag var tvungen att jobba till och med mer än jag egentligen hade tänkt. Vilket förstås ledde till nånslags jobbhybris.

Pia Widlund sa...

Nej, nu kommer du inte undan Mia! Skriv så det ryker och ha en bra helg!

Mia Skrifver sa...

Det ryker så tusan. Lovar. Aldrig rykt mer. Eller så har det men oj vad det ryker nu med.