måndag 25 juli 2016

Denna vecka ungefär

Denna vecka: jag ska posta (ett annat) manus, som ska läsas. Av andra. (Så jag tänker inte så mycket på det utan det får liksom vara som det är med det.)

Skriva en kolumn. Vet ungefär vad jag vill säga så det blir imorrn. Läsning ska jag tala om. Sommarläsning närmare bestämt och hur det står till med den. Jo jo.

Tvätta, packa etc för på söndag bär det av till Spanien för att på riktigt ha semester, för där kan jag inte jobba, bara vila. Sen när jag kommer hem därifrån har projektet fått vila och då ska jag ta itu med genomskrivningen. Men texten behöver vila nu. Jag behöver vila nu. Så att vi kan träffas sen.

Så folks. Jag kanske bloggar lite grann den närmaste tiden, men tror inte att jag just har nåt klokt att säga, mest bara gääää och blurb. Min semester kommer att göra mig trög och slö och tankefattig därav de uttrycksfulla gäää och blurb. Å andra sidan om jag drabbas av nån klok tanke så kanske jag uppdaterar - annars tror jag mest det blir bilder. Kanske rent av bara på insta. Men man kan ju be att få följa mig där på @miaffen

Sommar indeed på er!

5 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Jag har inget insta så jag kan inte följa dig där, men önskar dig en skön semester! För semester behöver man alltid! :)

Kati sa...

Ha en riktigt skön semester och försök vila huvudet från alla skrivartankar :)

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: Skön semester du med!

Kati: Nå det går väl alltid lite si å så med att på allvar göra sig av med skrivtankar, men på lägre växel är det i alla fall. Skön sommar du också!

Pia Widlund sa...

Gäää och blurb är helt ok.

Mia Skrifver sa...

Gää på det.