torsdag 21 juli 2016

Korkarna flyger!

Korka champagnen! Tuta i trumpeterna! Det finns. Det där som jag kan jobba med. Manuset. Alldeles helvilt att skriva det ju, manuset!

Mycket återstår, flera genomskrivningar. Men ändå. Det finns. Jag ser. Helheten. Ser dem som befolkar alltihop och har nånslags första försök på slutet. Ett usligt försök, men det finns bitar i det som är användbart.

Sömmar att sy om. Fel färg på tråden. Tyget har knycklat ihop sig. De är säckväv där det ska vara siden. Och siden där det ska vara lump.

Ändå, det jag hade bestämt att skulle göras, skriva ihop utkastet, de lösryckta bitarna, foga dem någorlunda - det är gjort. Done!

Och jag har sagt att man ska fira varje delmål. Så champagne folks! Champagne!



Dessutom! Vi firar genom att lyssna på Fantastisk podd, där jag, Hannele Mikaela Taivassalo och Jenny Wiik talar om alla främlingarna under den fascinerande rubriken Främling vad döljer du för mig? Vi irrar omkring bland det främmande och bekanta. Det ni. Champagne ska gärna avnjutas medan man lyssnar.



Men Manuset! Finns! (Och ska lägga in det där jag redan tänkt på, men sen får det vila lite medan jag semestrar.)

10 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Haha, ska genast inhandla en flaska skumpa och lyssna :) Låter som en bra kombo det där ;)

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Grattis och bra jobbat! Ett manus är alltid ett manus! ��
/Liv

Mia Skrifver sa...

Eva-Lisa: skönt att höra att du tar mna goda tips på allvar!

Liv: ja det är det väl? Nej. Jag tvivlar inte. Är mest i chocktillstånd över att jag fixat det igen. Att jag faktiskt kan. Så tack.

Kati sa...

Härligt, grattis och bra jobbat! Sån skön känsla det måste vara! :) Jag är ännu inte riktigt där, men kanske snart? Vem vet?

Pia Widlund sa...

Härligt jobbat, se till att det blir mycket bubbel!!

Mia Skrifver sa...

Kati: Snart snart! Och varje del ska firas, kom ihåg det.

Pia: Det kan man ju säga. Eftersom jag var på 50års party så har jag fått så mycket bubbel så.

carolastromstedt sa...

Härligt! Grattis till ett bra jobb! Sitter typ i samma sits men jag har redan fått min respons. Så skål i bubbel :)

Mia Skrifver sa...

Skål du! Och fler skålar blir det på vägen.

Skriviver sa...

GRATTIS! Såklart du måste fira med champagne :)Galet att det går att göra flera gånger, det där att skriva ett manus. All ära åt dig!

Mia Skrifver sa...

Visst är det galet, och jag lovar, förvåningen är lika stor varje gång. Oj, tänker jag, Det gick ju. Så skål såklart!