tisdag 5 juli 2016

Läget och väggarna

Ålrait. Knåpat ihop nästan 2000 ord idag. Det duger stort.

Så nu kopplar jag på semesterläget och typ lägger av och tro inte alls att jag ska slarva omkring, nehe nehe.

Vi har nämligen satt igång med att fixa nästa hall/tambur. Alltså det finns en pytteliten tambur, där man typ trängs och står i när man kommer många på besök till oss. Sen finns det ett lite större utrymme där man kan kramas välkommen. De pyttelilla fixade vi förra sommaren, det är solfärgat nu. Klart och varmt och fint. Så nu tar vi nästa bit. Om det var ett elände att fixa pyttelilla hallbiten, för trångt, tämligen hett, bökigt på nåt vis i hela lägenheten för att den plötsligt var oanvändbar, så är det nada problema med följande rum, vi har nu lite skyfflat om möblerna förstås, men tja, det är ju inte så farligt. Så att det kommer att dra ut på tiden, jorå, det anar man redan...

Att semester med renovering blir det. Fast med skrivtid förstås. Och då och då nån dag då jag inte skriver också. Vi säger att det beror på att jag måste tänka på vad jag ska skriva härnäst så att det blir cirkus 2000 ord sen.

Inga kommentarer: