måndag 11 juli 2016

Rada bokstäver-måndag

Vissa måndagar radar jag bokstäver snarare än skriver. Detta är en rada bokstäver måndag.

Jag liksom lägger bokstäver och så blir det ord och rent av meningar, till och med många och nånslags stycke och till sist ett kort och konstigt kapitel som jag inte alls vet vad jag gör med. Nå, det kan dö under redigeringen eller så skruvar jag till det när jag förstått vad det handlar om. För det var nåt med relationerna som blev oklart, nåt om hur de skulle relateras till annat, om relationer och utanförskap, om att få vara med och vara på väg bort. Se, jag vet ungefär tanken, men ändå mest bara bokstäver idag. Inte så mycket innehåll.

2 kommentarer:

carolastromstedt sa...

Som att hålla maskineriet igång typ. Då är det bara att rada ner orden och sedan se vad det kan bli av det.

Mia Skrifver sa...

Välsmort maskineri vill man ha och lika välsmorda bokstäver.