onsdag 17 augusti 2016

Andras texter

Att läsa nån annans text när man vill skriva på sin egen. Ja, det har sina sidor. Jag vill läsa andras texter, jag behöver få föra den sortens samtal med någon annan.

Och just nu, dessutom då, så himla glad - mitt i regnet och annat som jag funderar på (asylpolitik till exempel och vad läkaren har för telefonnummer) mitt i allt det då - jag läser och blir bara så glad för oj oj oj vad det hänt grejer i texten. Sjumilastövlar har det hänt.

Så det har sina sidor att läsa folks texter, att på nåt vis försöka föra den där diskussionen om hur saker verkar för mig, vad jag tycker att fungerar, hur jag känner inför något, vad jag undrar över och ibland inte riktigt ser ordentligt - och så få läsa på nytt, det omformulerade, när jag ser att karaktären fått, just det, karaktär och jag kan känna hur klibbigt något är. Att ja, det är riktigt okej att vänta med min egen text ett tag, när jag får läsa någon annans och det börjar dunka i mig för att så bra!

2 kommentarer:

Eva Karlsson sa...

Vad fint du beskriver det, att se utvecklingen i någon annans text. Personen som skrev måste må mycket bra just nu :-)

Mia Skrifver sa...

Tack Eva! Och om inte nu (vet inte om hon läst det här) så på måndag när vi ska sätta oss och diskutera hennes text.