måndag 15 augusti 2016

En sak i taget

En sak i taget tänker jag. Och det är väl lite så jag funkar när det liksom hopar sig. Ringt ett samtal. Kryssa av på listan. Så till nästa punkt. Kryssa av.

Jag är tämligen systematisk. Och disciplinerad när det gäller att få saker att löpa. Kanske är det därför jag gärna skriver från kaos. Eftersom allt annat är kryssa av på listan så blir skrivandet något annat. Där släpper jag liksom lös och hoppas på att jag kan flyga.

Men just nu ska här stås med fötterna på jorden, eller snarast ligga ner i sängen och läsa texter för det ena och det andra. Andras texter alltså. Hoppla. Lika bra att sätta igång. Många dikter, noveller och romanutkast att ta sig igenom.


2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Jag är nog lite likadan, pricka av på listan. Och skriver i ett kaos så att det smattrar om tangenterna! Kör hårt!

Mia Skrifver sa...

Vi kör. Alldeles massvis över fartbegränsningen...