fredag 12 augusti 2016

Kunde ju men kan inte

Nåjo. Klart som fasen att det är lite irriterande att jag inte genast kastat mig över redigeringen.

Men först några större administrationsrapporter. Innan de är fixade är det svett, blod och tårar.

Jag kunde förstås ge manuset några minuter, en kvart eller så. Det kunde jag. Jag vill bara bli av med rapporteringsillamåendet först. Allt annat kommer att gå så mycket lättare sen. För att redigera och vara störd på ogjord rapport är inte liksom bästa sinnesstämningen.

Jag har i alla fall gjort en lista över allt jag ska hinna med de kommande veckorna. Bara rapporterna är fixade så blir det roligare att vara jag.

2 kommentarer:

Eva-Lisa sa...

Så där är jag också. Vill gärna ha gjort bort saker som ligger och skaver, så jag kan ägna mig i lugn och ro åt mitt skrivande sen :)

Mia Skrifver sa...

Ja absolut. Det är stört omöjligt att riktigt koncentrera sig när man vet att det finns annat som måste fixas. Så fixar undan. Sen skriva skriva skriva.