onsdag 31 augusti 2016

Varligt med det som är farligt

Dagens råd: Var försiktig med farligheterna. *varnande finger höjt* *pannveck bekymrade*

Vad menar jag med det då? Har jag liksom gått ut och berättat att jag är himla skrockfull, spottar över axlar och strör salt och gör kors här och där?

Kanske det. Kanske inte.

Mest är det väl att vissa saker man är inne och krafsar omkring i när man skriver känns himla ömtåliga, sköra och ibland rent av farliga. Så när jag sitter och redigerar vill jag inte ta bort just det, inte stryka över eller framhäva fel sånt som man ändå kanske mer ska känna än förstå.

Dessutom tror jag överlag att det kan vara bra att gå varsamt fram med sånt som bultar och bränner i en, för ibland fattar man inte riktigt vad det är och hur det är. Därför, peta med mjuka fingrar omkring i (text)världens ömma knölar. Gröna fingrar helst för att det ska växa, använd inte växtgift.

Har jag varit tillräckligt bildligt knoppisk idag? Tror det. Nu ska jag krafsa vidare med fingrarna, de gröna gröna.

Inga kommentarer: