torsdag 1 september 2016

Det svänger

Jamen det svänger om det. Sa hon när hon läst tjugo nitton sidor. Och passar liksom på att ta ut glädjen i förskott. Gäller att passa på tycker hon. Så länge det svänger.

Jo så att, fort går det ju inte för jag ändrar förstås saker och ting. Tar bort där och lägger till förslag här. Att inte på något vis så att jag känner att det bara skulle vara bokstäver kvar.

Sen också, den stora frågan, kommer nån att förstå? Kommer de att förstå för fort? Gör det något? Och då och då, den lilla lilla frågan, har jag fått med det där jag på något vis undrar över, den där frågan som ställdes då för länge sen, den som är drivkraften även om den inte ska sägas rent ut. Är den med? Och om den är det, hur? Har jag ringat in den med fler frågor? (Troligen.) För det finns så många svar, så många många svar på just den frågan och inget är exakt eller rätt.

Men början är i alla fall där. Det är den. Och svänger om.

Inga kommentarer: