tisdag 13 september 2016

Hösten på riktigt riktigt

Det må vara hur soligt och somrigt som helst, idag börjar hösten liksom på riktigt riktigt. För att min skrivkurs på Arbis kör igång.

Finaste med Arbis skrivkurs är regelbundenheten, att man liksom har hela hösten på sig att experimentera med skrivandet. Och experimentera var ordet. För om något ska provas, något nytt, något infall, då tenderar jag att börja på Arbis med det.

Och allt det här gör att jag som vanligt är så där lite extra ivrig inför att köra igång den här kursen.

Men först ska jag anteckna i manuset, bland annat har jag under natten insett att en bit av det jag läste igår måste få en extra anteckning för det var lite upprepande, lite segt helt enkelt. Och hur kom jag fram till denna anteckningsiver? Jo. Vaknade mitt i natten, tänkte att nej nej, det där måste ju skärpas. Att om jag själv inser (mitt i natten) att jag ju faktiskt hade blivit lite uttråkad, då gäller det att fixa det.

3 kommentarer:

Kati sa...

Ja visst är det fantastiskt med en september där folk går i shorts och badtofflor fortfarande!? Klimatet i det här landet börjar arta sig riktigt bra. ;)
Kul ändå med lite höstrutiner och med en skrivarkurs, då blir det oundvikligt att terminen börjat igen. :)

Pia Widlund sa...

Ja, hösten är verkligen på väg med stormsteg. Det gäller att ta tillvara på de ljusa tillfällena!

Mia Skrifver sa...

Kati: Vi är så överens, klimatet håller på att arta sig riktigt bra! Mer badtofflor året om.

Pia: Vi får försöka ta tillvara ljuset ja. Fast det är lite spännande varje år, på nåt vis, med mörkret också.