torsdag 13 oktober 2016

Ääääkonimisk eller nåt

Och idag funderar jag på pengar. Det är väl det lite lätt knepiga med heltidsförfattandet att för att kunna heltidsförfatta så måste man ha benhård koll på ekonomin. Och med ekonomin menar jag alla tusen uppdrag och stipendier och skatteverket och allt som ska redovisas till fan och hans mormor. Om jag inte redan var lite försiktigt och snyggt (förstås) gråhårig så skulle jag bli det av ekonomin. Pengar och siffror gör mig lätt nervös. Men det gör mig ännu mer nervös att inte ägna tid åt dem så då gör jag det och hoppas på att landa någorlunda rätt.

Utöver ekonomi ska jag gå och träffa en adept och tala text. Very nice det. Mycket najsigare än ekonomi.

Och nu ska jag lämna ekonomin och harva vidare i manuskriptet så att jag blir go och gla innan jag träffar adept.

2 kommentarer:

Pia Widlund sa...

Ja, pengar måste man hålla koll på, vare sig man lever på skrivandet eller ej. Inget kul, men nödvändigt.

Mia Skrifver sa...

Om man hade pengar i överflöd skulle man inte behöva tänka så noga. Men det har man ju inte.